Pašreiz ir sācies Pikleres metodikas pamatkurss funkcionāliem speciālistiem un pedagogiem, kas norisinās no 14.02.2025. - 30.08.2026.
Nākamā kursa sākums 2026. gada beigās, informācija sekos!
Pikleres metodikas pamatkurss Latvijā notiek jau trešo reizi. Arī šoreiz mācības ir uzsākuši gan funkcionālie speciālisti - ergoterapeiti, fizioterapeiti un audiologopēdi, gan pedagogi un PEP mamma.
Plānotie pasākumi
2025.gada rudenī sāksies apmācību cikls "Pikler metodikas prakses kurss". Mācību turpinājums, lai kļūtu par Pikler pedagogu. Lai pieteiktos un saņemtu papildus informāciju par norises datumiem, programmu, mācību maksu un iegūstamo sertifikātu - raksti uz biedrības e-pastu.
Aizvadītie pasākumi
Runājot par izglītību, studējot to, kā arī izvēloties kādu konkrētu izglītības iestādi savai karjerai, vai savam bērnam, mēs nereti saskaramies ar tādiem terminiem kā “Montesori pedagoģija”, “Valdorfs”, “attīstošās nodarbības”, “individuāla pieeja” u.c. Bet ko tas viss īsti nozīmē?
Mūsdienās izglītība vairs nav tikai “sēdēšana skolas solā” - ikvienam skaidrs, ka tā sākas jau no dzimšanas un turpinās visu mūžu, turklāt dažkārt tai ir visai mazs sakars ar sēdēšanu. :) Gan pedagogu, gan vecāku mērķis kopumā ir nevis panākt kādas konkrētas programmas apguvi, bet gan sagatavot bērnu dzīvei, iedodot viņam nepieciešamās prasmes, lai pēc iespējas veiksmīgāk veidotu attiecības, strādātu un citādi pilnvērtīgi dzīvotu sabiedrībā.
Šajā konferencē mēs iepazīstināsim jūs ar dažām pedagoģiskajām pieejām, kas pieejamas Latvijā, ļaujot rast lielāku skaidrību šajos “pedagoģijas džungļos”. Mūsu mērķis ir jums parādīt katras pedagoģiskās pieejas būtību, tās priekšrocības un ieguvumus (bērnam, ģimenei, pedagogiem, sabiedrībai) - lai vajadzības gadījumā jums būtu vieglāk pieņemt lēmumu par izvēli. Mēs vēlamies, lai klausītāji pēc šīs konferences justos iedvesmoti par to, cik dažādas iespējas piedāvā mūsdienīga un cieņpilna bērnu pedagoģija un cik vērtīgs ir kopā pavadīts laiks ar bērnu.
Konferences plāns:
11.00 Ievads
11.10-11.55 Viktorija Ozola. Marijas Montesori pedagoģija
12.00-12.45 Sandra Strūberga. Valdorfa pedagoģija
12.55-13.25 Māris Olte. Brīvdabas pedagoģija
13.30-14.00 Pauze
14.00-14.45 Evelīna Sproģe. Mājmācība
14.50-15.35 Klaudija Hēla. Emmijas Pikleres pieeja
15.35-16.00 Kopsavilkums un noslēgums
Klausītājiem būs iespēja arī uzdot savus jautājumus lektoriem.
Situācijas uzdevumi - praktisko iemaņu atkārtošana vides iekārtošanā, vadoties pēc bērna interesēm un spējām, lai atbalstītu viņa attīstibu.
Biedrības statūtu maiņa.
Diskusijas par paveiktajiem darbiem un plānotajiem.
Ik gadu tiek rīkota supervīzija, kuras laikā Pikler metodikas pamatkursu absolventi dalās ar savu gadījumu analīzi un uzdod jautājumus pasniedzējai Monikai Alī. Kopīgās diskusijās tiek meklēti risinājumi sarežģītām situācijām.
Galvenais mērķis bija atkalsatikšanās ar domubiedriem. Mēs kopā apskatījām video materiālus, dalījāmies ar turpmākiem Biedrības plāniem un kopīgi apspriedām aktualitātes darbā ar bērniem.